måndag 28 juni 2010

Det händer bara på filmkedjan i Nybro

Ikväll på jobbet fick jag en undervisning i musikkunskap samt historia av en kund som kom in och köpte tidning och bilaga.

- En aftonbladet
- 11 kronor
- Och sen ska jag ha sådan här med, kunde tar en bilaga och ger till mig
- Då blir det 21 kronor
- Jag måste ha den det står ju om honom ( kunden pekar på en liten bild och puffen för en intervju med John Fogerty)
- haha, jo men då får du den
- Men du vet inte vem han är va
- (jag tittar på bilden under några sekunder) haha nej
- Hur gammal är du?
- Jag är 20
- Jo John Fogerty...blabla ....startade ett band, någon gång på 60-talet när jag var 13....blabla .....annorlunda sound.....du har säkert hört låtarna.....blblabla....blandet splittrades....han fortsatte....blblabla.....i USA bryr de sig inte om honom....balbal....han är störst i Skandinavien...

Under tiden står jag bara och nickar och ler och väntar på betalningen....
- hur gammla är din föräldrar
- pappa är 50
- då vet han vem det är och han har skivorna, gå hem och lyssna

Sedan fick jag äntligen 21 kronor och kunden lämnade nöjd butiken ( och det är viktigast) efter att ha kunnat sprida lyckan om John Fogerty

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar