torsdag 5 maj 2011

Är det en pojke eller en flicka i magen?

Hjärtljuden

Under 140 slag/minut = Pojke

Över 140 slag/minut = Flicka

(Får fylla imorgon efter besök hos barnmorskan...)


Lugn/Vild bebis

Lugn bebis = Flicka

Vild bebis = Pojke

(Jag tycker den är en riktig lite buse, som dansar loss in i mammas mage och göra små kullebytor. Han/Hon känns stark för jag kan reda nu känna sparkar när jag står upp vilket jag förstått inte är så vanligt att man gör så tidigt och när moderkakan ligger på framsidan)


Halsbränna

Mycket halsbränna = Flicka

Lite halsbränna = Pojke

(Ingen tack & lov! Peppar, peppar!)


Illamående

Mycket illamående = Flicka

Lite illamående= Pojke

(I början och nu igen tyvärr på grund av dessa förbaskade järntabletterna)


Hög/låg mage

Låg mage = Flicka

Hög mage = Pojke

(Vad är vad? Känns som den sitter lägre än högre så jag fyller låg mage...)


Toppig/bred mage

Bred mage = Flicka

Toppig mage = Pojke

(Hela jag känner mig bred och lite valrossaktig i formen, i sommar kommer jag vara Varamons egna blåval som orsakar stora svallvågor. Se upp!)

Mammans hårväxt

Samma/mindre hårväxt = Flicka

Mer hårväxt = Pojke

(Svårt att uppskatta går bara på att de flesta kommenterar att håret blivit längre, det kanske inte alls beror på graviditeten men vi låtsas...)


Hickande bebis

Mkt hicka = Flicka

Lite hicka = Pojke

(Faktiskt ingen aning, hur känns bebisens hicka?)


Pigmentsrand

Kort rand/ingen rand/svag rand = Flicka

Lång rand = Pojke

( Ingen rand har bosatt sig på min mage än...)


Mammas skönhet

Minskad skönhet = Flicka

Bibehållen skönhet = Pojke

(Jag känner mig som förut! Ibland tycker jag att jag får till looken som borde kunna få killar att svimma och ibland vill jag bara gömma mig i garderoben. Ett tag fick jag lite finnar men de är borta nu så jag är nog lika snygg som förut eller lika ful beroende på hur man ser det. Jag tycker ju att jag är söt nu med min mage som jag är väldigt solt över)


Blödande tandkött

Mycket blödande tandkött = Flicka

Lite/inget blödande tandkött = Pojke

(Fast jag har alltid haft problem med blödande tandkött även om det blöder mer nu....)


Mammans sug/cravings

Surt, frukt, grönsaker = Flicka

Choklad, salt, laktits = Pojke

( Man kunde ju önska att det var frukt och lite nyttigt men ibland skulle jag kunna dö för kexchoklad och sen några dagar tillbaka är jag som besatt av osttärningar. )


Utputande navel

Tidigt i graviditeten = Flicka

Sent i graviditeten/inte alls = Pojke


( Jag tycker att den blir mer och mer uttöjd och men ändå inte att putar...)


Samlag under befruktning

Sällan = Flicka

Ofta = Pojke


Urinvägsinfektioner

Många UVI, ofta = Flicka

Inga/få UVI, sällan = Pojke

(Vad räknas som många? Jag haft två och slipper förhoppningsvis flera!)


Viktuppgången

Mkt viktuppgång i början = Flicka

Lite viktuppgång i början = Pojke

(Och vad är mycket? Jag tror att jag hittills gått upp ca: 8 kilo och tror att jag gick upp de flesta av de kilona i början bara för tanken på att jag var gravid...)


Resultat:

Pojke: 7
Flicka : 7
Obesvarade: 2 (hickan & hjärtljudet)

Kommentar: Tvåkönad? Igen. Blev likadant när jag gjorde ringtestet!? Fast där styr man säkert undermedvetet handen och kanske är det likadant. Allt hänger på hjärtljudet imorgon då....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar