söndag 8 november 2009

Jag vet inte hur jag bar mig åt men blodet rann

Helt plötsligt på lördag morgonen, när jag höll på och bädda ihop soffan och fixa iordning i lägenheten, fick jag för mig att jag skulle packa upp glasen som jag har fått av mormor och mormor. De ligger kvar i lådan inne i skrubben med anledning av platsbrist i min köksvrå. Men som sagt så fick jag för mig att de skulle upp ifrån lådan och fram i köket. Bara det att på väg ut snubblar jag på mattan, tappar glaset som går i massa bitar. Sedan när jag plocka upp det skar jag mig på en av bitarna. Och hur lyckades jag? För jag skar mig på hälen. Blodet bara rann. Jag fick inte panik trots smärta, för jag vill lova att det sved. Nej som den blivande journalist jag här, hämtar jag mobilen och tar ett kort. Ska ladda upp den här sedan, det ser riktigt otäckt ut.

2 kommentarer:

  1. Du får ta det lite lugnt! Vi får väl köpa med oss ordentligt med plåster när vi kommer ner:) Tur att du har en ny dammsugare så att det inte är en massa glasflisor kvar...Jag får väl blunda när du lägger ut bilden.
    mamma

    SvaraRadera
  2. lilla vännen här sitter jag o inte kan hjälpa dej när något sådant händer hoppas det är bättre nu ,farmor

    SvaraRadera