lördag 18 augusti 2012

1 år

I veckan har vi haft födelsedagskalas då Molly fyllde ett år i tisdags. Tänk vad ett år går fort! Jag kan inte fatta att det nu ligger en ettåring i vagnen och sover och att det är min ettåring. Vissa dagar undrar om jag fortfarande inte har förstått att jag nu mera går under titeln och tilltalsnamnet mamma?

Födelsedagen började med att jag lite gruvsamt tågande in till Molly sjungdes på "Vad är det för en dag." Molly tittade bara storögt och förvånat på mig där jag kommer sjungdes och bärandes på en trave paket. Sedan öpppnade vi paketen på golvet. Jag hade så finnurligt slagit in paketen slarvigt så att Molly lätt skulle kunna få tag och riva upp hörnen och dra loss pappret. , ch min dotter har ännu inte fått den där förälskelsen till papper som annars är så vanligt förekommande bland småbarn. Nej, Molly tyckte faktiskt att presenterna från mamma var roligare än pappret. Så bra shoppat mamman säger och ger mig själv en kalpp på axeln.

Och sen gick födelsedagen i ett! Vi lekte med de nya sakerna, sjöng olika födelsedagssånger, myste med vällning framför Pippi Långstrump, gick till affären och handlade god frukost, åt god frukost av leverpastej och grukgubbe, sov förmiddagslur, lunch, gick och lekte i lekparken där vi gungade, gjorde sandkakor och åkte rutschekana, hem och bakade muffins, myste lite framför visst kan Lotta cykla, sov eftermiddagslur och sen kom Daniel och Josse och grattade mig med sång och paket och fick en alldels egen spis! Sen blåste vi upp ballonger och dukade och piffade till, sen gjorde vi sallad och mat och sedan kom alla gästerna med en massa fina presenter, sen åt vi god mat men det bästa av allt var glassen och chokladbollarna! Mums!!

En jättelyckad 1årsdag tyckte både mamma och dotter som somnade som små grisar när gästerna gått hem.
















2 kommentarer:

  1. Oh vilken sötunge! Låter verkligen som en lyckad födelsedag! Ett år har gått så fort! Måste komma och hälsa på snart igen innan hon tar studenten! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går jättefort!!! Kan inte fatta att det är dagis som gäller nästa måndag. Haha, skynda dig! :)

      Radera