onsdag 23 november 2011

Molly växer på sitt sätt

Eftersom Molly förbryllade både syster Susanne och syster Anna, på BVC, med sin viktökning förra gången vi var och vägde. ( Då hade hon gått upp från 4440 till 4685, alltså 245 gram på två veckor, BVC menar på att man ska gå upp cirka 200 gram i veckan.)


Passade vi på att väga en extra gång i måndags. När vi la Molly på vågen visade den 4885, och alla blev supernöjda. Då hade hon ju gått upp 200 gram på EN vecka. Molly såg så belåten ut där hon låg på vågen. Det såg ut som hon tänkte, "coola ner er lite grann va, jag växer och jag gör det på mitt sätt"

Syster Susanne förklarade att vissa barn är lite ojämna i sin viktökning och Molly kankse är ett sådant barn, som ökar lite mindre någon vecka för att sedan ta igen det nästa vecka. Vissa barn tar igen det när de börjar med riktig mat, då skjuter de upp sin kurva.

Det gäller bara för mamma att behålla lugnet. Men det är inte lätt. Det har ju varit lite trassligt med maten fram och tillbaka men jag tyckte vi hade kommit in i ett bra flöde, där det funkade bra och Molly åt nästan alltid upp 150 ml. Nu är det trassligt igen och Molly är rätt så tjorvig med maten. Hon är så hattigt, lite små skvättar här och där och är nere på var tredje timme nu igen och ibland hinner det inte ens gå tre timmar mellan mål och ibland vill hon inte ta flaskan



Jag längtar verkligen tills vi får börja med smakportioner. Jag kanske till och med tjuvstartar lite.






En nöjd Molly med sina 4885 gram

1 kommentar:

  1. Molly blir bara sötare och sötare för varje dag om det nu är möjligt! Kram från Sundsvall

    SvaraRadera