söndag 23 januari 2011

dubbla matlådor

Idag hade jag tänkt fixa stekpotatis och bacon, och prova på att steka ägg, så jag slog en pling till mästerkocken, pappa, och frågade om man behövde koka potatisen innan, och det behövdes inte för man kunde steka den och kalla den råstekt men det skulle ta cirka 20 min. Men när jag sedan tog fram potatisen och insåg att det vuxit fram pinnar/grenar på den och att baconpaketet inte var bacon utan hamburgare, gav jag upp den idéen. Jag fixade min special, mumsig köttfärssås och idag blev den sådär supergod som till och med jag bara lyckas med ibland. Jag tog en portion till middag och la resten i matlådan. Men det var så gott att jag gick och nallade ur matlådan. När jag sedan ville nalle ytterliggare fick jag tänka till - vad ska jag då ha i matlåda imorgon?
Så jag ställde mig och gjorde pannkakssmet, och provade mormors variant med lite vatten i smeten. Blev toppen! Jag lyckades steka den vackraste pannkakan jag någonsin sett, i min stekpanna, sådär krispig i kanterna, superfin färg, lagom gräddad. Mums.
När jag stekt färdigt och det osade i hela lägenheten. Eftersom jag alltid glömmer bort att jag nu för tiden bor ihop med en köksfläkt. Var jag inte alls hungrig längre.
Så nu har jag dubbla matlådor. Även om jag provsmakade en pannkaka till morden i midsomer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar