torsdag 9 september 2010

Om värsta dagen var i förrgår var det här den bästa!

Idag har jag testat på flera eventuella framtida yrkesroller.

Skripta, som nog inte är någonting för mig. Fick tyvärr bevisat för mig att jag har noll mattekunskap kvar. Kanske får ta en privatlektion av mamma men det slutar nog bara med att jag får all världens utbrott.
Kameraman, jag kanske inte har tummen mitt i handen när det gäller teknik i alla fall, måste nog bara bli lite säkrare på mig själv och inte fråga om skäpra, utsnitt och allt är ok?
Bildproducent, här gällde de att ha koll på hela situationen, hålla alla bollarna i luften samtidigt som man ska tänka kreativt kring bildvinklar och utsnitt.
Programledare, mycket roligare än jag trodde och konstigt nog kände jag mig rätt så bekväm framför kameran. Tror att de har att göra med att man känner sig trygg med klassen.
Bildermixer, var det jag trodde skulle vara lättast men som jag hade en hel del trassel med. Jag var ofta sen med att trycka in "cut" knappen.
Studioman, det var jätteroligt även om mitt ringfinger alltid böjer sig när jag drar ner långfingret så tecknat för 2 kunde vara lite svårtydat för programledaren.

Allt var riktigt, riktigt sjukt roligt. Superduper kul! Och även om jag inte klarade någonting helt fläckfritt så skam den som ger sig. Det var jätteroligt och man kan nog om bara ger sig fan lära sig allt.

1 kommentar:

  1. Härligt att höra:)
    Hoppas det blir fler superduper dagar...
    kramar från mamma

    SvaraRadera