tisdag 7 september 2010

Kanske kan KLT göra en Telia och Telia sluta vara Felia

Jag har återigen problem med lokaltrafiken. Två dagar i rad har nu 08:45 bussen inte kommit i tid till centralen ungefär vid 08:50 kommer en buss 402, och alla vi som stått och stampat går på. Sedan står bara bussen och väntar och väntar. En minut känns som en stor äcklig evighet när man är sen & stressad. En annan 402 dundrar förbi medans bussen jag sitter på bara väntar och väntar. 08:55 böärjar den rulla. Inte en kotte möjlighet att jag kommer komma i tid idag heller.

Så jag ringde till KLT´s kundtjänst deras förklaring var då att bussen som ska gå 08:45 är sen till centralen och när den ser att alla gått på 55 bussen kör den bara förbi. Varför? Vi som resenärer har väl rätt att bli informerade om att det är 55 bussen vi kliver på. Det finns ju en pytte chans att kommer lite mer i tid eller åtminstone mindre försent om vi får gå på 45 busssen även om den kommer sent. Istället för att sitta på centralen och vänta och vänta. Jag tycker att det borde vara så enkelt att kommunicera mellan bussarna, de skulle bara kunna byta så att 55 bussen blir 45 bussen.

Kanske kan KLT göra en Telia och ge svar via en kommentar på bloggen. För jag blev inte så mycket klokare efter min vals bland telefonister.
Mitt nät är fortfarande helt friskt, jag trodde de men det forsätter vara lite segt och hoppa in och ut. Så snälla Telia sluta vara Felia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar