måndag 6 september 2010

Jag är knappt vaken...

måndagmorgon. Ville inte krypa fram och lämna sängen och mitt varma täcke. Men till slut får hjärnan fnatt och jag studsar upp, snabbt in i duschen. Sedan ville jag inte gå ur duschen och de varma vattnet. Min kropp & hjärnan är sådär härligt måndagsmorgonseg. Jag är knappt vaken fast det är jag. Nu ska jag bara föna håret och packa matlåda. Idag blir det biff och makaroner. Jag fick till en helt underbar sås igår kväll, jag hällde bara i grädde i biffskyn och klickade i en mjukost med smak fyra ostar, lite grönsaksbuljong. Supergod.

Annars stod jag mest i köket igår, bakade och fixade mat. Var tvungen att ta reda på köttfärsen. För den blir annars så gråaktig i färgen om den står i kylen även om inte bäst-före-datumet är passerat. I lördags gjorde jag ingenting, låg i sängen i princip hela dagen & kvällen. Hur skönt som helst, speciellt efter en riktigt lyckad partynatt. Éurodinner, där alla utbytesstudenter tar med sig mat från sitt land och så dukas de upp tilll en häftig buffé. Kårkväll och sedan allsång med svullomat på bussen och efterfest i Nybro.

1 kommentar:

  1. Det ska väl kännas om man är ute och partar till halv sex på morgonen - det lät i alla fall som en trevlig bussresa hem på natten...
    kramar från mamma

    SvaraRadera