torsdag 8 juli 2010

LISTAN

Hemma i Motala hann jag också pricka av flera av sakerna som jag kluddrat ner på min önskelista. På torsdagen när jag kom åt vi på Sjövik för att fira mormor & morfars bröllopsdag.(avprickning 1). Jag åt ribs med mamma. Det var ok men inte mer. Nästa gång ska jag gå på det säkra kortet och ta hamburgartallriken.

På fredagen badade jag, superskönt i vattnet. Underbart! (avprickning 2) På kvällen var jag hos Emma som fyllde 20, där fick vi grillat (avprickning 3).

På lördagen badade jag igen. Ännu skönare. Det var 16 när man gick i och 21 när man klev upp.
På kvällen var det party hos Månssons, där vi fick designa våra egna grillspett som Weine grillade. Mums. De diskuterade kameraövervakning på maxiparkeringen, enligt Weine för att sätta dit de som kör "driftning" ( tror han kallade det så) och de som skräpar ner vid sopstationerna.

Söndagen. Babade. Återigen skönt i vattnet. Mormor och morfar bjöd på mat. Grillat i stugan. Kubbmatch (avprickning 4) mellan team Josse, morfar och mormor mot team Daniel, Johanna och mamma. Vi spelade 2 matcher och hur överraskande och chockerade det än må låta så vann team Josse & morfar. Mormor hade vi det laget gett upp kubbspelet och istället åtagit sig rollen som domare.

Måndag, dags för tandläkarbesök. På 10 minuter. Farmor skjustade mig till stan och väntade på mig. Vi köpte kebabtallrik på sibylla som vi åkte ner till stugan & åt. Badade. Ännu varmare 25 grader. Magiskt! Farmor & jag for hem till henne och bakade en tårta, nötmaräng med citronkräm. Avskedsfest hemma på Eldrörsgatan för Stina som klockan 02:15 påbörjade resan mot Turkiet. Pappa hade gjort jättegod mat (avprickning 5). Grillat kött, steket halloumios, sallad, klyftpotatis och gazpacho. Mumsigt värre.

Tisdag. Shoppingtur med mamma och Josse. Började i Askersund, där mamma bland annat fyndade två tröjor. Vi fikade på jättegod blåbär & hallonpaj. Vidare mot Örebro, där vi gjorde stan, mamma shoppade som en sann shopaholic. Josse tog hem en hedreande 2 plats och jag kom sist för jag hittade ingenting. Vi gjorde ett sista försök på Marieberg där mamma och Josse fortsatte.

Onsdag. Hemresa. Men innan en fika på Järnvägscafet i Linköping med mormor & morfar. Där mormor fick ett parasol i ansiktet det såg sjukt roligt ut. Jag skrattade så jag fick magknip men fick inte föreviga det med en bild. Ni får måla fritt i fantasin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar