torsdag 8 juli 2010

Hemma hemma

Tillbaka i Nybro. Efter en visit hos mamma & pappa, där jag tillfredställde mitt sociala nätverk och laddade batterierna.

Det kändes lustigt att komma hem till min lilla, varma lägenhet. Tomt. Tyst.
Efter en vecka hemma med släkt & vänner omkring sig blir det mer påtagligt att jag faktiskt är ensam i Nybro över sommaren.

Ensamheten gav mig sömnsvårigheter igår och jag fastnade framför Sex & the City, där Miranda som skulle springa ett marathon började prata med en av killarna i hennes grupp 6 min/km.
Det ledde till tvåmans träning som ledde till Mirandas sovrum.
Varför gör jag inte så? Därför att jag inte springer marathon! Jag får väl boka in ett besök på Friskis & Svettis. Men jag har svårt att se att det skulle fungera? Kanske mest för att min feghet skulle sätta stopp för mina planer. Jag överarbetar min hjärna. Sluta tänka! Bara agera!

Fast jag känner redan nu stort motstånd mot friskis och svettis operationen.
I butiken då? Här står jag nästan varje dag, i alla fall från och med idag. Kan jag ragga på jobbet?
Det gör väl nästan varenda svesnk. De sägs ju att de flesta träffas på jobbet. Men det kanske är kollegor imellan? Kan jag ragga på mina kunder? Har jag inte redan försökt? Jag kanske måste gå en raggningskurs....

Nej jag är beslutsam! Det är sommar. Jag har spenderat halva själv. Jag tänker inte spendera den andra halvan ensam. Aldrig! Jag ska ragga. Jag ska flörta. Jag ska försöka hitta Honom. Om jag inte hittar han med stort H, kan jag då nöja mig med ett litet h? Är det inte det vi gör hela tiden? Lever enbart prinsen med stort P och han med stort H i våra fantasier?

Jag vill ha en han utanför fantasin.

2 kommentarer:

  1. Se till att du inte nöjer dig med vad som helst...Du har tiden framför dig:)Rapportera hem vad som händer på raggningsfronten- vi är nyfikna- men det vet du ju redan eller hur:)
    1000 kramar från en semsterfirande mamma

    SvaraRadera
  2. Vi har några saker kvar att göra, nästa gång du kommer hem... äventyrsgolf till exempel. Ha det bra så länge!
    kram mamma

    SvaraRadera