söndag 20 juni 2010

Vad händer med mig?

På jobbet och det är lugnt med stort L.
Så jag "roar" mig lite med körkortsteorin under tiden mellan kunderna som ramlar in lite då för att köpa en tidning fullspäckad med bröllopsbilder från gårdagen.

Jag har haft sommarlov i lite drygt 2 veckor och jag blir inte kvitt den där konstiga känslan. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är för känsla heller. Men jag funderar på vad jag ska göra med all tid när jag inte har något plugg att göra eller ha ångest över att jag inte gör. Vad gör man i Nybro på sommaren. Jag får väl gå på upptäcksfärd och utfoska Nybro som sommarstad.

Jag har en mardrömssituation här hso mig. Vad har hänt med mitt filmintresse? Har jobbet på videobutiken tagit död på det? Ger mig en spotifykänsla, allt finns så då vill jag kanske inte ha det. Jag har inte alls lika stor lust till att se på film längre och ser jag en film så missbrukar jag spolfunktionen och spolar igenom filmen. Vad händer? Jag vill ha tillbaka mitt filmintresse och viljen att se filmer hur mycket som helst. Då hade jag åtminstone någonting att göra.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Det låter väl som om körskolan kan bli sommarlovets motsvarighet till terminernas skola...Den kanske till slut ger stress och ångest...:(
    Jag tror Nybro är en mysig sommarstad om värmen håller i sig kanske det kan bli ett litet dopp i den lilla sjön:)
    Det blir kanske bättre om du kan få ett schema av Emina så du vet när du ska jobba, när du kan planera körlektioner och när du kan bara slappa...och när du kan ta emot eventuella besök hmeifrån!

    SvaraRadera
  2. Kram! Sommaren kommer nog gå fortare än vad du tror och hoppas du hittar tillbaka till filmerna, filmer är trevligt vettja.

    SvaraRadera