tisdag 29 juni 2010

Kvällsfundering

Öppet fönster. Vad gör jag om en fågel kommer in? Framför mig se jag en stor svart kråka.

Jag drabbas förmodligen av panik, svimmar eller dör. Vad gör fågeln då? Börjar den äta på mig? Vad äter den helst? Vad är en fågels trofé.


Sjuk tanke eller hur men det är lägenhetens fel, för om det inte var något äckligt obehaligt klibbigt tropiskt klimat här inne skulle jag inte behöva ha öppet fönster och då skulle jag inte fått den tanken. Fläkten går också på högvarv, fönstret stänger jag när jag kryper till kojs - fågelskräcken - men fläkten går för fullt 24-7.


Tänk om ett blad skulle åka bort och flyga runt i lägenheten. Det påminner mig om den där berättelsen som PG berättade om en bilolycka där paret hade haft lösa cdskivor i bilen som hade fått sådan kraft vid krocken så när polisen kom såg det ut som paret hade blivit halshuggna.

1 kommentar:

  1. Sluta fundera!
    Eller fundera på lite mer trevliga saker:)
    mamma

    SvaraRadera