onsdag 30 juni 2010

Hela Nybro gör stan

Alla gör stan. Åtminstone gör man apotket och banken. Tydligen är det riktigt uträtta bank & apotek-ärenden dag idag. Först tjugo minuter kö inne på banken för att sätta in pengarna på kontot. Där stötte jag även ihop med KebabAlex så där jag väntetiden helt plösligt väldigt fort. Inne på apoteket tog det desto längre tid. Nu betjänas nummer 87 och jag fick nummer 107. Så det blev en kötid på ytterliggare 20 minuter och där hade jag inte KebabAlex att fördriva tiden med så där inne gick det låååångsamt.

Det var Nybros pensionärer och Jag. Och jag var den med näst sämt tålamod jag stod och trampade med fötterna och suckade. Men när en äldre dam, att döma av hennes stil vill hon nog att man säger dam/kvinna, trängde sig med motiveringen "jag kan inte vänta" var det en tant som fick absolut spader och beklagde sig högt och tydligt inte bara för sin man och hur kan apotekets personal låta henne göra det?

På toget spelades det musik med lite Stockholms feeling, några indianer uppträde och spelade sån där flöjt, tror jag det är. Jag gillar men det såg lite småroligt ut, där stod de ena hörnet och ingen annan vågade kliva in på själva torget, gena till andra sidan, nej då gick man runt.

1 kommentar:

  1. hmmmm???? Vem är KebabAxel??? Något en mamma borde känna till???

    SvaraRadera