söndag 23 maj 2010

Familjebesök

En utflykt till Kosta outlet, vilseledde oss lite på de småländska småvägarna mitt inne i ingenstans, plötsligt kände jag igen mig. Vi hade hamnet på samma ställde där vi hade fyllan i villan med skolan. Det hjälpte oss i och för sig ingenting eftersom jag inte hade/har någon aning om vart det stället är beläget någonstans. Men med mamma som kartläsare behöver man i och för sig aldrig oroa sig och till sist hittade vi fram till Outleten. Pappa, Stina och jag vara alla överens om att det inte var någon höjdare men mamma tyckte det var roligt och är mamma glad då är alla glada.

På kvällen åt vi god mat på Dolce Vita även om värmen hade slagit ut alla fyra hjältar så ingen var vidare hungrig så åt vi gott och diskuterade som bara familjen Danielsson kan. Ämnet var bostäder och studentbostäder.

Efter maten gick vi till Stora Hotellet och spelade kort och tog varsin dricka. Vi spelade Sjuan, tror pappa vann och Stina kom på hedrande andraplats. Efter sjuan spelade vi president med Stinas och mina regler som inte föll pappa så bra i smaken, där vann jag, stina och pappa men aldrig mamma.
Sedan kom en utmaning jag försökte lära ut kortspelet durak, som Jenny lärt mig. Det gick ganska bra och jag är stolt över hur bra lärare jag faktiskt är. Men för stackrs pappa blev det väldigt snurrigt. Så det blev dags att göra kväll och Stina och jag gick hem till min VARMA lägenhet där vi satt och pratade i timmar som bara systrar kan.

Tack för en supertrevlig minihelg

1 kommentar:

  1. Hej! Det är alltid kul att läsa din blogg, det låter bra att ni hade trevligt i helgen. Det är synd att tiden går fort när man har kul.Hoppas du snart är hemma på besök. Ha det bra och va rädd om dej.
    Kram Mormor

    SvaraRadera