torsdag 25 mars 2010

I bråk med lagerhouse

Jag blev helt rasande eller måttligt irriterad när jag skulle shoppa på lagerhouse idag. Louise och jag sprang på några reklamaffischer tidigare på Kvasten, gallerian där de stod att man idag fick 20% på allt som man handlade hos lagerhouse. Vi nappade direkt och bestämde hos för att gå dit efter vi ätit oss mätta på våfflor. När jag hade betalat och fått mitt kvitto såg jag att de inte hade dragit någon rabatt.



Jag: Var det inte 20% på allt man handlade idag?
Kassörskan: Då skulle du haft en inbjudan eller åtminstone sagt till innan
Jag: Jaha, vart får man en inbjudan då?
Kassörskan: De har vi delat ut under dagen
Jag: okej men för jag såg bara en lapp inne på gallerian, där det stod att man fick 20 % på allt
Kassörskan: Du ska ta med dig lappen, vi har delat ut lappar under två veckor.
Jag: Okej för det här var en lapp som satt uppklistrad inne i kvasten, den var i a4 storlek
kassörskan: jag vet det är jag som satt upp den
Jag: okej för på den stod det inget om att man var tvungen att ha en inbjudan med sig
kassörskan: nej man vi fixar det. Det är bara lite krånligt eftersom du betalade med kort.

OBS! kanske inte ordgrant rätt men i stort sett helt korrekt!

Ni som känner mig vet att jag vid det här lagret höll på att totalexplodera på all möjliga plan av islka så jag bestämde mig för att bli tyst.

2 kommentarer:

  1. Det var ju bra att du stod på dig, rätt ska vara rätt! Och man begriper ju inte att butiken tycker att det är värt att riskera dålig reklam för en sån småsak... Slant du på tangenterna eller skulle du vara rolig i sista meningen "...vid det här lagret..."
    kram från mamma språkpolisen

    SvaraRadera
  2. Fick du din rabatt? Det är bra att du inte gav dej. Vad handlade du för nåt?
    Kram mormor morfar

    SvaraRadera