måndag 23 november 2009

Intervju - en utmaning, att bli intervjuad - dubbel utmaning

Idag fick vi i uppgift att intervju en person i klassen som vi blev tilldelad och sedan skulle man enkelt byta roller. Så först intervjua och sedan bli intervjuad eller tvärtom.
Johanna och jag skulle göra uppgiften tillsammans, så vi åt lunch i skolan med flera andra klasskompisar och begav oss sedan hem till henne. Hon började intervjua mig, och jag till min stora förvåning var i stort sett självpratande och babbla som fasen om släkt, familj och filmer. En massa babbel. Ändå var det svårt, jag började tänka efter jag sagt istället för innan. Typsikt!
Sedan var det dags att intervjua Johanna, inte det lättaste. Jag tyckte det var svårt att komma in på djupet. Men det var riktigt trevligt. Nu gäller det bara få ihop det på papper också

1 kommentar:

  1. Då kanske man får läsa både om dig och intervjun av dig när det är klart!
    kram mamma

    SvaraRadera