söndag 6 september 2009

söndag

En söndag i Nybro är som söndagar är mest i hela Sverige, det vill säga att det händer absolut ingenting. Och tomt och slappt värre blev det när mamma och pappa åkte hem.
På förmiddagen var vi på IKEA och handlade lite saker, som taklampa, badrumshylla och lite annat smått och gott. Pappa och mamma skruvade ihop de som behövde skruvas medens jag var nere i äckeltvättstugan som idag var lite renare, men bara Lite.
Sedan var det bara slapp,slapp och slapp.
Jag slöade framför filmen "mamma, pappa, barn" den var bra och smårolig. Fast jag har sett den innan, det är ju inte så att den är direkt ny.
Nu sitter jag och slappar ännu mera framför tv och tittar på topmodel och ensam mamma söker.
Så om ni inte har förstått det redan så är dagens nyckelord slappt i olika grammatiska böjelser.
Men det måste få vara så för imorgon drar plugget igång på allvar.

Mamma och pappa har även hjälpt mig med att lägga upp en budget, så nu är det bara upp till mig att följa den eller bli ett nytt fall för lyxfällan.

1 kommentar:

  1. Tack för en trevlig helg! Det är mysigt värre i lilla Nybro. Vi fick ju en liten guidning i Kalmar också; så nu vet vi var kåren, studentpuben och sjösjukan ligger...Sen finns det ju fortfarande lite att fixa med i lägenheten...vi fick ju till garderobsdörren i alla fall,alltid något!
    mamma

    SvaraRadera