lördag 5 september 2009

Ett jäkla under med dunder och brak

Mamma och pappa är på besök! Det är också fotboll. Sverige - Ungern.
I mitt tvutbud ingår dock inte TV8 så vi bestämmer oss för att gå på restaurangen och titta på matchen till en bit mat. Jag har sett min pappa kolla på fotboll massvis med gånger men det här tar priset. Ni som känner min pappa vet vad jag talar om. Så nu är jag bara tvungen att rapportera!! Bara det att mormor och morfar trodde att vi varit tvungen att ta pappa till sjukan säger det mesta. Första delen är han okontaktbar och stirrar med stora ögon på skärmen.
Det förvånar mig att han ens får i sig någon mat.
Sedan drar andra halvlek igång. Pappa skriker, och utan tveken högst av alla fotbollsfan på restaurangen. Men när Zlatans mirakelmål kommer i 93:e minuten slår pappa alla sina rekord.
Han ställer sig upp skriker slår i vägen, jublar och skriker om vartannat. Han kramar även om mannen som sitter brevid och bara skakar om honom. Mannen ser mest chockad ut.
Sedan ser man hur pappa ögon börjar fyllas och plötsligt sitter han på restaurangen och gråter. Av lycka! En av dem runt bordet förklarar för oss att de är föräldrar till ungar på ett hockeyläger, och tittar på pappa och säger men jag vet inte hur det är med han, är han med er?

1 kommentar:

  1. Heeregud!
    jag har full förståelse för de människor som fanns runt om som undrade vem han var??? Det har jag gjort också :-)
    Men gläds åt att Nybro borna nu har något gott att prata om och att han troligen kommer vara väldigt känd ...
    Men som sagt det kunde vara värre, vill inte veta hur det kunde ha gått om Zlatan inte gjort mål.. tänk på farbrorn som satt brevid...

    SvaraRadera