måndag 31 augusti 2009

Vilken dag!

Första dagen avklarad!

En helt okej dag, med massor av nya intryck. Skolan var superfräsch, vilka lokaler.
Kan inte vänta på att få börja arbete i studion. Vilken av dem?
Skitnervös och halvdöd satt jag på bussen på väg in till mitt äventyr.
Då bussarna inte hade värdls bäst förbindelser vid den här tidpunkten på dygnet.
Var jag inne en timme tidigt i Kalmar, då jag passade på att käka frukost på Donkan. För er som inte vet är det ett nick för det mer kända McDonalds.
Uppropet gick som en dans. Fast jag var förvånad över hur många som inte dök upp.

Sedan var det rundvandring i stan då vi bland annat gick till kåren, studentbiblioteket, studentpuben, systemet och sedan käkade vi lunch. En supergod thaibuffe, dock fick vi stå för kostnaden själva.

Sedan gick vi till Kattrumpan, någon form av park/grönområde, där vi lekte lite lekar och så....

3 kommentarer:

  1. Varifrån kommer namnet kattrumpan?

    SvaraRadera
  2. Då var första dagen avklarad - bra!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Nu har mamma hjälpt mig så får vi se om det funkar.
    Det är ju kul om vi kan ge dej lite kommentarer
    Mormor

    SvaraRadera