tisdag 25 augusti 2009

Resa till kalmar

Igår gjordes min första på-egen-hand-resa till Kalmar. Bussen in.
Min första reaktion, Kalmar så stort mot lilla Nybro. Mitt Nybro.
Jag spatserade runt lite bland butikerna slog till på Lagerhouse där jag blev helt såld på erbjudandet ta tre kuddar betala för två. Jag köpte sex stycken. I orange, turkos och svart.
Men just nu ligger de i två högar på min matta, för om de ska vara i soffan får jag inte plats. Plus att färgerna passar bättre till mattan än till soffan. Jag vet jag är inte världens bästa inredare.
Men vadå kuddar på matten ger mig lite Simon & Thomas känsla. Med andra ord I like it.



Höll på att bli fast i Kalmar då jag skulle prova att ta tåget hem och stod helt lost.
Vart köper man biljett? Vart kliver man på? Vilket tåg? Till slut tog jag tag i situationen och ringde KLT´s trafikupplysning och fick till svar att jag skulle köpa biljett inne på stationen.
När biljetten var införskaffad kvarstod bara två problem. Vart går jag på och vilket ska jag åka med?
En minut innan avgång kom en kontuktör och hjälpte mig. Även om hans smeknamn knappast är glader. Jag skulle åka med SJ´s tåg som stod inne. Till slut var jag hemma igen i mitt kära Nybro.
Mamma och pappa ora er inte, Johanna reder sig i den stora världen!

1 kommentar:

  1. Det känns tryggt!
    Vi vet att du reder ut de flesta situationer. kram mamma och pappa

    SvaraRadera