tisdag 25 augusti 2009

Nybro simhall

Idag har jag besökt Nybro simhall. Jag hade tänkt att jag skulle vara duktig och simma några längder. Men som är känt sedan länge blir det aldrig som man tänkt sig.
Kom ut till bassängen och det var ju inte döläcket men fräscht. Två killar stod och stretcha vid kanten. De gick ut och jag hoppade i. Totalt ensam förutom badvakten. Simmade några meter framåt. Till min skräck upptäckte jag att det låg gröna mattor på bassängbotten. Panik, panik!!!
Jag simmade på, var säkert nära världsrekordet på 15 meter hundsim. Sedan simmade jag tillbaka till den grunda delen och gick upp.
Min storsyster, vet vad jag menar, jag hatar saker på botten. Det bara kändes som en haj skulle bita mig i tårna.

Men även om jag inte simmade så mycket så simmmade jag. Simma lugnt.

För övrigt gick jag fel när jag skulle till simhallen så fick ringa till mamma i Motala så hon fick guida mig rätt. På min lilla rundvandring hittade jag systembolaget, så allt var inte dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar