måndag 21 november 2011

Föräldragrupp - andra träffen

Och nu är mammasnacket igång. Mitt barn gör si och mitt barn gör så. Hur är bajset? Vart sover era? Hur äter era? Jag är så här glömsk och skyller på amningen. Och som nygräddad mamma - älskar jag det. Bröstmjölk, bajsblöjer, ersättning, blöjmärken, sovtider, vagnmodeller, trösttekniker och allt annat härligt som mammor diskuterar bäst Men framför allt mest. För icke-föräldrar öron klingar det här lite obekvämt i öronen redan vi andra vändan och med all rätt, för man är inte där. Man är inte inne i föräldrardjungel och är det någonting jag har lärt mig så förstår man det inte förens man är där. Det är ett kaos som man aldrig upplevet innnan, ett underbart omtumlande kärleksfullt kaos men ändå kaos. Och man kan tror att man förstår det men det gör man inte. I alla fall gjorde inte jag det. Och det så är så skönt att snacka bajsblöjor, mattider, sovtider, vagga kontra spjälsäng, kläder, blöjmärken, bebisspyor, amning, bröst och allt med andra mammor som virrar omkring i föräldradjungeln.

Och på fredag ska vi fortsätta snacket hemme hos Carro & hennes lilla Thor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar