tisdag 11 oktober 2011

Superläckra ramar

Igår var det pyssel på hög nivå. Jag hade sett i en tidning hur man kunde göra jättefina kollage där med använde tallrikar som ramar. Och jag tog syrran till hjälp. Jag & Josse slog våra smarta små huvuden ihop, kokade ihop våran kreativitet och satte igång och pyssla.

Först valde jag ut bilder på Molly som jag framkallade,(bara det visade sig vara ett pyssel i sig men det är en annan historia). Sedan gick vi in på en loppis och fyndade fem tallrikar i olika storlekar och olika modeller och efter det var det dags att gå loss i butikerns pysselhörna. Gud vad saker det finns!

Några kronor fattigare gick vi hem till Josse och satte igång äventyret.
Vilket inte är det lättaste när man har en liten trollunge på snart två månader som inte vill sova när vi vill att hon ska sova så att vi kunde få pyssla och inte är det roligt att ligga på filten och titta på. Nej det ända som duger då är att bli buren på och helst ska mamma/moster gå omkring med mig på armen.
Två timmar senare hade både Josse och jag panik och pysselabstinens. Så vi ringde efter mormor som gärna kom och tog hand om Molly men när mormor väl kom hade Molly somnat så då fick mormor också göra en tallrik.

Och vi är sjukt stolta och imponerade av resultatet! Kolla bara in hur läckra de blev.





























2 kommentarer:

  1. Vilken tur du har Molly som har sådan pysslig mamma och moster, jättefina "tallrikar" speciellt när Molly är på bild//Kram Maud och Åke

    SvaraRadera
  2. Det var jättekul att få göra en ram och tillsammans blev de ju så häftiga. Det ska bli kul att se dem uppe på väggen sen.
    kram mormor

    SvaraRadera