torsdag 29 september 2011

mamma har börjat simma

Igår började jag min träning. Jag & lillsyrran gick och simmade. Vi tog en mjukstart på allt för få längder. Men de allt för få längderna gjorde mig ändå helt slut. Efteråt belönade vi oss med några salta godisar att mumsa på i bastun. Så det var verkligen en mjukstart. Simmningen ska bli en vana men inte godiset etfteråt. Hur jag nu ska lyckas med det? Motalas största godisråtta.
Efteråt blev vi bjudna på mat hos Josse & Daniel. En jättegod och jättestark gryta.
Under tiden fick Molly vara hos mormor och morfar. Och jag inte säga att jag har några problem med att lämna henne så. Jag lider inte av den annars så" vanliga "och omtalade seperationsångesten. Kankse är det då fel på mig?

4 kommentarer:

  1. Hejja hejja, jag ska också börja träna, men nästa vecka. Jag gick också upp en massa "mamma"kilon när J var gravid - hon har gått ner sina. Mina sitter kvar!!! Hmpf!
    Och NEJ det är inte fel på dig. Skönt att slippa ha separationsångest. En vacker dag kan den komma och då är det skönt att ha detta att se tillbaka på. Gud vet vad hormoer gör med kroppen, och kommer inte separationsångsten kan du skatta dig lycklig. Du verkar då ha förmågan att se sunt på livet! Stor kram till dig och Molly!

    SvaraRadera
  2. Härligt att Molly går upp i vikt, skönt också att mamma kan göra något annat, mormor och morfar ser nog gärna efter Molly tror vi//Kram

    SvaraRadera
  3. Anonym är Åke och Maud i Sundsvall som inte får till profilen//Kram

    SvaraRadera
  4. Johanna, det är absolut inget fel på dig! Du är helt underbar och säkert en kanonbra mamma! Vi vill gärna komma och hälsa på er snart! Den 22-23 oktober passar för oss men hur har ni det? KRAM Karolin

    SvaraRadera