tisdag 27 september 2011

hemma hos mormor och morfar efter nattenskrig

Molly ligger och sover ute i vagnen hos mormor och morfar och jag sitter och skvallrar med flamsmajorna Julia & Stina. Vi har lyxat till det med pizza till lunch. Det behövdes efter nattens utmaningar. Jag & Molly har varit på världens gnälligaste humör. Mellan 22.30-03.30 vägrade Molly att somna och vägrade komma till ro och ingenting var bra. Det var bara gnäll. Och i takt med att timmarna tickade iväg blev mamma allt tröttare och mindre tålmodig och gnälligare. Det är underbart att vara mamma men ibland saknar jag nätterna då man fick sova 7-8 timmar i sträck. Tror det var magen som spökade för mitt lilla pyre. Vi har inte riktigt fått bukt med magen. Och jag känner mig så hjälplös när jag inte vet vad som är fel och ingenting hjälper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar