fredag 15 juli 2011

Kanske är det en flicka ändå?

Idag har jag varit hos barnmorskan och lyssnat på världens underbaraste ljud, bebisens hjärtljud som idag låg på mellan 146/148 slag i minuten. Vilket enligt sägen ska tyda på att det är en flicka, men det kanske bara är en stark Alex Zlatan som växer inne i magen. Vad tror du?
Jag spelade in hjärtljuden på mobilen, så nu lyssnar jag hela tiden!

Bebisen växer som den ska och Marie, barnmorskan, tyckte varken den kändes liten eller stor. Alma, Alex Zlatan har lagt sig med huvudet neråt och sjunkit ner en bit, fast inte fixerat sig. Han/hon är ruckbar, så att säga.

Var med och gissa! Vad tror du - är det en pojke eller flicka som skakar rumpa inne i magen? Och när kommer han/hon att titta ut och blända världen med sin charm? Gissa genom att kommentera inlägget! Bebisen är beräknad till den 24 augusti.

15 kommentarer:

  1. Hej Jag tror på en flicka och hon kommer ungefär 1 vecka före
    Kram mormor

    SvaraRadera
  2. det blir en pojke som ska heta Thony och han kommer den 22/8 kl 12:08

    SvaraRadera
  3. Jag håller fast vid det jag trott hela tiden, en flicka, och den sötaste som finns också! =)

    SvaraRadera
  4. Jag tror också på en Alma även om jag drömde om en pojke med mycket och mörkt hår och ansiktet fullt med fräknar:-).Vi kan väl hoppas att du kan pricka in en helg så vi kan vara på plats- 27/8 blir perfekt.
    kram mamma

    SvaraRadera
  5. Jag har sagt min gissning :P men så du inte glömmer, så tror jag på en liten tös, 25 augusti :D
    kram kram kram!

    SvaraRadera
  6. Hej jag tror att det blir en pojke som kommer den 23 aug.

    Kram farmor

    SvaraRadera
  7. Juste, ett datum också =) 26 augusti bli det nog!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vi i Sundsvall tror också på en liten tjej, hon kommer den 18;e augusti//kram Maud och Åke

    SvaraRadera
  9. Hej vännen,
    nu har jag hittat hit.
    Jag tror att det är en flicka och jag tror att hon tittar ut den 20 augusti, det är en bra dag, då kom vår lilla V. Stor kram och vilken fin bild på dig!

    SvaraRadera
  10. den 19:e augusti tror jag att det kommer en liten pojke!

    SvaraRadera
  11. Jag tror på en liten flicka den 22:a :)
    Och Adam tror på en Alex den 25:e :)

    SvaraRadera
  12. Jag håller helt med Farmor: det blir en liten kille som kommer den 23e :) KRAMAR

    SvaraRadera
  13. Jag tror det blir en liten kille som kommer den 19 augusti Kramar "moster" Anita

    SvaraRadera
  14. Josefine- bästa mostern;)25 juli 2011 kl. 16:25

    Jag tror det blir en liten tjej den 30:e augusti:)

    SvaraRadera
  15. Jag tror att det är en kille (som jag har drömt ska heta Alfons...eller Lennart efter gudfar kanske? ;O) Eller inte! Jag tror han kommer 25 augusti!

    SvaraRadera