onsdag 11 maj 2011

Jag är tillbaka men det kostade mig nästan ryggen

Tillbaks i Nybro. Efter en lång dag som började med bilresa med syrran, tack för skjutsen för att sedan fortsätta med tågresa i rälsbuss till Kalmar där jag, Jenny och Sarah käkade god lunch på restaurang Panorama. Jag åt supergod pizza. Sedan föreläsning som jag fattade noll av, eller jag förstod nog på ett ungefär men läraren är så flum och det är svårt att hänga med på alla sidospår den här läraren har nämligen cirka 100o i minuten och sen lyxade jag på glass tillsammans med Jenny ute i solen. Då gick plötsligt brandalarmet på hotell brofästet och som de blivande journalíster vi är gick vi in för att kolla och mycket riktigt där var brandkåren men ingen brand och tur var väl det för de här brandmännen var som sega gubbar, de vankade fram eller satt i bilen och luffade. Vi frågade hotellpersonalen och hon sa att det inte var någon brand utan bara rök.

Och jävla kustpilen har förstört min rygg. Jag har som en ilande känsla i ryggen på ena sidan och jag skyller på att tåget reste med öppna fönster så det drog kallt. Jag hoppas att det beror på det och att det inte är någon ny infektion på G för de har bebisen och jag fått nog av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar