söndag 1 maj 2011

Första maj

Idag har jag deklarerat och sett demonstrationståget från första parkett, mitt köksfönster.

Jag har gjort nachotallrik av helgens tacorester men som allt annat nu för tiden är det gott i cirka 5 minuter och sedan vill jag ha något annat att tugga på.

Jag har fönstershoppat på www.lekmer.se och sett en massa saker som jag vill ha till busungen. Men jag har hittills lyckats låta bli att klicka på köp med tanke på att jag & Peter ska åka till Ullared i helgen och gå loss på deras bebisavdelning.

Jag har också tagit ett ryck nere i källaren, eller det slutade med att allt hamnade på köksbordet istället. Jag bar med mig två lådor med massa småsaker i upp, eftersom jag inte vågade vara nere i källaren allt för länge efter nattens mardrömmar.
Och började rensa och hittade gamla tal som jag skrivit i svenska C som jag läste upp för bebisen, som stackaren inte har något annat val än att lyssna på mammas falsksång och högläsning.

Så nu är köksbordet överbelamrat med grejer. Skrutten har varit på riktigt danshumör idag eller så rör den sig i protest mot mina sångstunder och låtval.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar