måndag 29 november 2010

Tecken, ödet eller bara ren jävla otur.

Hemresan igår var piss.
Segt från början. Men ofta segt när man ska hem. Och ännu segare om man bara vill hoppa av bussen och stanna kvar. Som tur var hade jag Louise med mig annars hade jag nog stannat kvar i Stockholm, åtminstone några dagar.

Vi blev försenade redan från början på grund av väder, det störde mig inte så mycket. Men när vi kom fram till Kalmar var vi en timme sena. Jag hade tänkte ta bussen hem 21:55 men skulle till skolan först och dumpa all videoutrustning. Då fanns det inte en taxi i hela stan. Väntetid var en halvtimme. Aldrig. Jag skulle inte hinna med bussen hem och då kunde jag lika bra ta bussen till skolan och spara pengarna. Då skulle vi gå till donkan och käka, nejdå hade de stängt redan vid nio!? Jadå var det bara att vända och gå tillbaka till stationen och vänta på bussen. Medans vi väntade skulle vi leta fram paserkortet till skolan, och då hade vi glömt dom. Och nu hade bussen till Nybro gått. Så det slutade med att jag tog Louise nyckel och åkte hem till henne och sov. Och nu har jag gått upp en timme för tidigt, dödstrött och omotiverad som fan.

Jag ser det här som tecken på att jag borde stannat i Stockholm.

1 kommentar:

  1. Nu börjar man undra vad det är som är så bra i Stockholm??? Massor av julstressande människor???

    SvaraRadera