tisdag 12 oktober 2010

Min mage ropar efter mat!!!

Kom hem vid halv tio! Pratade lite med mamma och fastnade sedan framför fotbollen. Tänka sig! Önskar jag hade kunnat styra bollen, eller kanske undan målvakten med bara viljan. Om inte så för pappas skull. Men de ville säkert alla!
Och nu känner jag hur hungrig jag, 22:30. Så dags att äta nu!?
Men dagen har gått i ett. Idag sände vi om magasinet och trots att Emma och jag hade sagt att vi skulle fixa allt med ljus, studio, grafik, VB-lista så hann vi bara inte. Tiden rann ifrån och vi stödde på fler problem än vi trott. Så när klassen strömade in för att agera kamermän, studioman, och kontrollsrumfolk blev de panik. Men vi har så snälla klasskompisar som högg tag och hjälpte till. Utan de hade de inte gått.

Ska jag käka nu eller blir kroppen bara konstig av det. Ska jag gå & lägga mig hungrig och hoppas att sömnen även tystar magen. Men jag vet ju av erfarenheter att jag inte käkar frukost. Så kanske bäst att slänga in något i micron i alla fall. Usch imorgon hoppas jag komma tillbaka till verkligheten, rutin och lite vardag.
På schemat står tidningsredigering, tidningsredigering, tidningsrediering, tidningsredigering, tidningsredingering, tidningsredigering, tidningsredigering. Och ficka intervjuperson. Nästa viktigtast!!!

Nej nu måste jag äta.

1 kommentar:

  1. Oj, det verkar ha varit rejält stressigt! Hoppas att vi kan ta med lite lugn från Motala.
    Vi ses på lördag!
    kram mamma

    SvaraRadera