lördag 31 juli 2010

Skickat en hälsning till DiCaprio

Kom en familj från USA som var på Påryd i semester och nappade på vårat super-erbjudande 6 filmer för 100 :-

Först hade jag dubbel ont i magen för sonen pratade flytande engelska med mig och frågade om Harry Potter & halvblodsprinsen. Min engelska kändes plötsligt som dagisnivå.
Sedan blev jag nervös eftersom jag vet att familjen har hyrt tidigare genom att lämna pappans ID som pant och det blev en massa trassel förra gången. Hur gör jag nu?

Men de var inga problem de registerar ett hyrkonto och mamma pratade svenska.
Hon suckade och visset verken adress eller telefonnummer. Pappan fick ta det på engelska så jag undrar om jag fick alla siffror rätt.

- Vi är bara här på semester
- Okej, vart bor ni annars?
- USA
- Härligt! Vart i USA?
- Los Angeles
- Åh bland alla stjärnor...
- hihi
- Du får hälsa till Leonardo Dicaprio om du träffar honom.
- Leo!? Är han din favorit?
- Min ungdomskärlek

och så börjar hela kön skratta, hon säger att hon ska hälsa från mig nästa gång.
Först när hon går ut reagerar jag på orden nästa gång

och frågar nästa kund.
- sa hon nästa gång? Tror du hon känner honom. Det kan hon väl lite.
- (han ler & rycker på axlarna) jag ska umgås med honom ikväll säger han och räcker fram film Shutter Island

3 kommentarer:

  1. Wow - den hälsningen kanske är mer lämplig om man jämför med brevet som skrevs en gång i tiden:)
    kram mamma (som snart kommer ner och flyttar)

    SvaraRadera
  2. Hihi, du är för underbar Johanna :P. Man borde göra en realityserie av ditt jobb på den där butiken :D. Kram kram.

    SvaraRadera
  3. Jag undrar vad Mårten skulle tycka om det :P

    SvaraRadera