söndag 11 juli 2010

Pappa & Mamma, jag kan inte sova!

Lyxade till det efter jobbet med kinamat. Stekt ris, special.
Åt hemma framför några avsnitt av Vänner.
Sedan när det var dags att sova, var det omöjligt. Det gick inte.
Kollade ytterliggare några avsnitt. Stängde av. Vred & vände.
Suckar! På med täcke. Panik! Varmt!
På med fläkten. Som brumar. Panik. Drar i spaken så fläkten inte går runt.
Brummet slutar. Av med täcket. Kollar klockan 00:50
Sätter på en film. Kollar lite. Trodde det skulle vara action men det var kärleksdrama. Spolar.
Stänger av. Suckar. På med täcket.
Sätter på tv. Hajen. Vänder mig om. Ser inte tv utan bara filmmer och ljuden.
Vaknar till av att Quint blir hajmat. Vänder mig om & ser slutet.
Panic Room börjar. Lägger mig till rätta. Jag har gett upp, jag tänker se filmen.
Vaknar till. Någon gubbe på tv:n. Vad hände med Panic Room?
Kollar på klockan 04:20. Suckar. Somnar om.

Sedan börjar helvetet på riktigt. Jag vaknar var femte minut, och varje gång jag vaknar får jag lite panik. har någon varit i lägenheten? Varför står garderobsdörren öppen?

1 kommentar:

  1. Det är varmt och svettigt hos oss alla och svårt att sova . tyvärr har jag inga speciellt bra tips för tillfället...vi får försöka så gott det går:)
    se till att du dricker ordentligt så du inte blir alldeles snurrig . det lät ju som lite yrselvarning på dina kommentarer.
    kramar från ett tropiskt Motala

    SvaraRadera