måndag 12 juli 2010

Kvällspromenad och fotbad i Linneasjön

Tog en kvällspromenad/springtur i panik. Med tanke på att ta första badet i Nybro.
Jag tog genvägen genom skogsturen bakom Viktoriahallen. När jag gick där kom jag på att det kanske finns grävlingar här med och plötsligt sprakade & prasslade det bakom alla buskar. Vilket gjorde promenaden till en springtur i panik. Där sprang jag med turkosa foppatofflor och grön hadduk och plötsligt var jag inne på campingen där det var fullt med tält, husvagnar och människor. Vattnet var pissbrunt. Så jag började med att stoppa i stortån och till slut hela fötterna. Jag började fundera. Ska jag bada? Ska jag inte bada? Jag ser inte botten. Hajar?
Hur snabbt skulle människorna runt omkring reagera om någonting hände? En gädda som biter mig? Inte tillräckligt snabbt. Inte bada. Fast det var jätteskönt i vattnet.

1 kommentar:

  1. Gillar du inte Linneahavet så kan Rismåla rekommenderas. Det är ganska nära stan.

    SvaraRadera