fredag 23 juli 2010

Kalmarmarknad

Jag har aldrig sett Kalmar så tätbefolkat som idag. Och Louise hade aldrig sett en bilkö i Kalmar förens idag. Någon gång ska alltid vara den första.
Vi spelade på chokladhjulet och Louise vann. Superförvånade och superglada gick vi vidare, Louise en toffifeeask rikare. Andra shoppar, bränner pengar och fyller på med kalorier på marknader men Louise & jag diksuterar politik. Vi ska ju rösta i höst. Först gjorde vi besök hos miljöpartiet, där gjorde två slö killar ett milt intryck. Inga argument och svårtolkade svar. De tipsade dock om god marknadsmat. Sedan blev det en debattmatch om skolbetyg hos folkpartiet. De slutade med att jag gick därifrån och Louise stod kvar. De vann inte min röst.
Visst jag var negativ innan men att klappa mig på huvudet " ni har väldigt bra frågor" och tala med andra ovanför mitt huvud fick mig att koka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar