torsdag 15 juli 2010

Beck - Levande Begravad

Igår var jag & Louise på bio i Kalmar, för att se nya Beck - Levande begravad.
Vi började med att äta oss proppmätta på Donkan. Efter det upptäckte vi att vi var ganska tidig.
Så vi kollade ut nya mataffären Tempo, köpte biljetter till filmen.

- Vi skulle kolla om det fanns 2 biljetter till Beck
- Jo det finns , hur gammla är ni?
- Jag är 19 och du är 20
- Oj! Jag har fina biljetter på rad sex, längst bak i mitten.
- Vi tar dem.
- 90 var blir det då

Sedan fundrade Louise och jag som tokar under en promenad mot hamnen, på varför hon frågat om åldern. Trodde hon vi var 15? Vi gick till Bastionen där musikalen Grease gick för full gång. Vi plankade inte ut njöt bara av musiken på muren.

Vi upptäckte att 80 % av killar som går förbi det rullande blöta klotet måste bara gå fram och känna. De dras till det våta. Så när Louise och jag kom ner var vi bara tvunga att känna vad det var för speciellet.

Tillbaka på bion, köpte snckas. Ett måste på bio.Några goda chips som såg ut som tefat.
Vi passade på att fråga tjejen varför hon hade frågat om våran ålder tidigare. Hon trodde vi var 15.

När filmen väl började, fick jag reda på att Louise hatar läskiga filmer. Som Beck. Hon blundade halva filmen. Stackarn. Men jag tyckte också den var ovanligt läskig för att vara Beck. Och också en av de Bästa. Men är det verkligen den sista?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar