tisdag 29 juni 2010

Vart fixar med ett kort till leget i Nybro?

Kom in en kund i butiken, en äldre dam och undrade om jag visste vart man fixade ett kort till legitimationen, för på banken hade de sagt till henne att hennes bild var för gammal.
Jag föreslog polisstationen i Nybro - det var det första som slog mig eftersom jag fixade mitt leg där. Men hon visste inte var den låg så efter min exemplariska förklaring att den ligger på samma gata som "brandstationen, där alla brandbilar far ut på på sin utryckning, förbi de och sedan längre mot Jysk fast inte för långt"

Men för att inte lura iväg tanten så kollade jag in deras hemsida där stod det inget om legitimation och dessutom hade de sommarstängt nu fram till den 16 juli.

Tanten menade på att det var bättre förr då fanns det fotoautomater där man kunde stoppa in pengar och sedan få fyra kort. Jag kan inte komma på att jag har sett en ända sån automat i Nybro.

Då slog det mig - fotobutiken borde kunna hjälpa till. Så jag skickade henne dit med mina lyckönskningar. Och med en om möjligt ännu sämre beskrivning. "Vid willys, i hörnet, jag vet inte hur man kommer in i butiken men den är på hörnet man ser den utifrån och inifrån Willys vid kassorna fast i ett eget hörn".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar