söndag 30 maj 2010

Vad händer på torget!?

I fredags satt jag hemma i min lilla vrå med näsan i böcker om svensk politik samtidigt som jag hade lite halv Mcleods kväll. När jag vid niotiden blev påmind av min mage om att jag inte ätit något gick jag ner till Willys för att köpa en micropizza och en liter mjölk. När jag klev ut genom porten blev jag lite smått förvånad. På torget hade man smällt upp ett stort tält med en massa glada människor i som sjung med i trubadurens låtar. Men de flesta satt bara och drack öl.
Så jag passade på att fråga kassörskan på Willys om hon visste vad det för fest på troget. Hon berättade då att det Mat från världens hörn, där alla tog med sig någoting och bjöd på. Det var Nybro bostad som anordnade festligheten.

Det är så kul när det är mycket folk på stan och alla är glada!

1 kommentar:

  1. Det visste ju till och med vi i Motala att det var...Vi såg affischer förra helgen!
    kram mamma

    SvaraRadera