söndag 30 maj 2010

Morsdag!

Söndag men inte vilken som helst! Idag är det mammas dag. Tror inte mitt kort har hunnit fram så jag skriver en kort hälsningar här också.

244,5 km
Jag skriker åt dig.
Använder dig som bollplank åt min aggression.
Jag älskar att kittla dig, för att jag vet att du hatar det.
Jag snäser åt dig när du inte tycker som jag.
Klipper av dig i telefonen.
214 minuter
Det är dig jag ringer;
När det gått bra
När det gått dåligt
Det är du som får mig att känna lycka, självförtroende och Go.
Du gör mig glad när jag behöver det som mest.
244 500 meter
Jag är inte längre den lilla knubbiga flickan.
Som får utbrott efter utbrott efter utbrott.
Jag är inte längre den lilla flickan
Som springer hemifrån skrikandes att hon aldrig mer vill komma tillbaka
Och som sedan kommer tjutandes till mammas trygga famn.
3 timmar och 34 minuter
Du har fått stå pall för så mycket skit från mig.
Och ändå har alltid din famn varit välkommnade och trygg.
Ömt har du vaggat mig lugn så många gånger.
Jag är den stora flickan som gladligen kommer hem och ger dig en kram.
Mamma, jag älskar dig.


Ha en bra dag, Vi ses på lördag!

2 kommentarer:

  1. Det var otroligt vackert skrivet. Systrarna hade hittat inlägget före mig och Josefine varnade mig för att jag kanske skulle bli rörd... Det är väl allt det där man har mammor till... Hoppas att du har det bra din sista vecka i skolan och att ditt radioprogram blir lyckat!
    1000 kramar från mamma

    SvaraRadera
  2. ps glömde att säga "Heja Tyskland" efter schlagervinsten igår - jag gillade den bäst!!! Vilken var din favorit? och sen gillar jag Slovenien men de gick ju inte heller till final:(
    mamma igen

    SvaraRadera