onsdag 3 mars 2010

Lyckat drinkparty till sist...

Började lite skakigt, med glömd shaker, borttappat busskort, missat tåg, försenat tåg, missad buss, trevlig kille, omväg/vilse, bilnda busschafförer...

* Det blir alltid stressigt på slutet oavsett hur god tid jag har innan, jag kan inte planera rätt, så jag sprang hemifrån med supertung väska som skar in i min axel. Men glömde shakern....

*....sprang trots det vidare till tåget, när jag skulle stämpla in kortet, hittade jag det inte och det bara att snällt låta tåget åka förbi...

* I panik och fet ångest över mitt försvunna busskort rusade jag hem, hittade det i trappuppgången. Någon av mina snälla grannar hade hittat det och ställt det mot vägglisten.

* Jag pustade ut med lite chips, och hallonsoda framför tv sedan var det bara att återigen lasta på sig som en packåsna och springa till tåget...

* ... det var ca: 10 minuter försenat, medans jag väntade började jag prata med en trevlig kille in på satationen, vi hade sedan sällis på tåget...

* Eftersom tåget var försenat in till Kalmar missade jag bussen till Karolin och då bestämde jag mig för att gå och jag och killen fortsatte ha sällis. Kom sedan på att jag gick världens omväg!?

* Vid Norravägen stod en buss, så jag började springa och vinka hej vilt men busschaffören bara körde iväg.

* Så det var bara att traska vidare... jag var till slut framme och partyt kunde börja.

Vi hade jättetrevligt och superroligt. Blandade lite på måfå, vi följde inte boken, den här gången. Jag sov hos Karolin. Tillsammans med Sarah delade jag på en 90 säng. Trångt och jättekallt eftersom jag hade stängt av elementet.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Det började inte så bra men kvällen blev iallafall lyckad. Var det Alec han hette killen du träffade på tåget.
    Kram mormor

    SvaraRadera