söndag 31 januari 2010

Trevlig helg med Helena

Helena har varit här i helgen, vi har haft det trevligt men kallt i den här förbanade kylan. Vi har mest ätit och fikat. På fredagen åt vi på tapasrestaurangen Mamas & Papas i Kalmar. Underbart god mat men lite dyrt. Fast jag ska ta med mig mamma & pappa dit någon gång för det var helt suvären mat. Tror de skulle tycka om det. På lördagen fikade vi, jag slog på stort med kladdkaka och varm chocklad, och gick på stan. Inget nytt inhandlat för min del men Helena köpte en ny fin tröja på JC. Sedan slog vi ihjäl lite tid på IKEA innan vi skulle äta middag på kinarestaurangen. Vi hade bokat bord till halvsju och eftersom bussen var sen fick vi springa. Denna underbara kollektivtrafik. Helen sprang jag kom efter. Såg säkert roligt ut men vad gör man inte för god mat!!! Idag fikade vi medans vi väntade på helenas tåg som dessutom var inställt och ersattes med buss hela vägen. Stackars Helena.

3 kommentarer:

  1. Restaurangen som du åt på heter Mamas & Papas.
    Mamas & Tapas ligger på Kungsholmen i Stockholm och är känd för sina låga priser.

    SvaraRadera
  2. Vem är det som läser så slarvigt - det står ju att den heter Mamas och Papas och den här gången är det inte mamma som varit språkpolis...utan en anonym sådan...
    Jag längtar redan till att få testa maten:)
    Blev det ingen väska?

    SvaraRadera
  3. Nej mamma, det blev ingen väska. Jag & Helena såg en snygg väska men den var för stor på höjden. Typiskt. För den var verkligen snygg. Men jag får leta vidare...

    SvaraRadera