måndag 25 januari 2010

Nu är det slut och jag ska strax hoppa i säng. Måste försöka bli bättre på att somna tidigare, går inte att ligga vaken och kolla på film till klockan tolv. Idag höll jag nästan på att somna på föreläsningen. Aj, aj, aj! Tyckte galan var som den brukar, alla ska tacka alla. Men Kjell Bergqvist höll ett bra, roligt och lite annorlunda tacktal likaså tycker jag att Claes Ljungmark höll ett bra tacktal, han fick in alla sina tackhälsningar på ett snygg sätt medans Naomi höll ett väldigt tråkigt tal men bättre att bara säga tack än att stå i fem minuter och rabbla upp allas namn. Sämst tal tycker jag att tjejen som hade regisserat i taket lyser stjärnorna höll, hon svor så mycket och läste i princip rakt upp & ner från fusklappen.

Kom bara på att jag måste tipsa om filmen Sometimes in April den handlar om konflikten mellan hutu & tutsi-befolkningen i Rawanda 1994. Den var otäck, gripande och annorlunda. Se den!

1 kommentar: