måndag 18 januari 2010

Lång & rolig dag fast lång

Idag började den nya kursen. Gestaltande video. Den verkar riktigt rolig. Fast det är många långa dagar och mycket att göra. Tror förra terminen var en liten mjukstart och uppvärmning för oss för den här terminen kommer det inte bli en lung stund har jag en känsla av.
Idag gick vi till halv fyra sedan åkte jag och Louise till stan, där vi gick loss på rean, men jag handlade ingenting, bara fönstershoppade fast inne i butikerna. Jo en semla köpte jag, vi köpte två varsin på COOP som sedan åkte till skolan och åt upp i väntan på att radiomötet skulle börja. De var riktigt goda, en varm rekomendation även om de inte slår farmors. Det gör inga.
Så idag var första gången på länge somjag behövde ha lunch alltså matlåda med mig till skolan. Jag tycker inte om det för det betyder att man efter lunchen måste gå och släppa på en tom matlåda och en tom vattenflaska som ligger och skallpar i väskan. Jobbigt värre.

Idag fick jag även reda på att jag kommer bli ensam här i Nybro, polaren Matilda ska flytta in till Kalmar i februari/mars. Tråkigt, Men jag tänker minsann aldrig överge mitt Nybro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar