lördag 16 januari 2010

jobbet

Idag har jag varit på jobbet, jobbade mellan 12 och fyra. Fick gå hem en timme tidigare för Emina och jag hade jobbat så duktigt och sen var det så lite kunder. Men idag har jag förutom att sålt godis, tagit hand om kunder som hyrt eller köpt filmer också skickat tillbaka filmer till SF, det innebar avregistering i systemet, plocka ut filmerna, plocka ut affischen som sitter på fodralet. Ni vet den där det står vad filmen handlar om baksidan.
Sedan har vi fixat iordning och plockat ut gamla hyrfilmer och fixat om i datorn så de ligger som köpfilmer och bytt nummer på dem. Då måste man först avregistera, plocka ut dem, märka om dem, plocka in dem på en annan avdelning. Mycket jobb men jag tycker det bara var roligt. Eftersom de bara slänger de där mini affischerna tog jag hem några, klippte bort baksidan och ramade in dem. Blev sjukt snyggt tycker jag. Men jag behöver fler ramar eftersom jag bara har två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar