måndag 30 november 2009

Vaccination

Idag var jag och vaccinerade mig mot svininfluensan. Det gick smidigt, var bara att fylla i en lapp, sedan fick jag komma in direkt och det var över på en minut. Men jag blev stel som en sten när jag fick syn på sprutan, den var otäckt lång. Kändes som en scen hur en gammal film som är till för att skrämma upp barn inför läkarbesök. Men det kändes mest som en vanlig spruta, det stack till och sved mest när det trycker in "giftet".

Jag kände ingenting efteråt, lite småtrött, men det brukar jag vara. Så jag gick och tränade ( mer om det i nästa inlägg) och nu gör det jätteont i armen. AJ! När jag ska sträcka mig efter mjökglaset och bullen. Men jag har fått höra av mamma att mormor säger att jag ska röra på armen så nu är det bara att hålla den i röring. Mer bullar att sträcka sig efter. Vilken tur att jag fick goda bullar av farmor när hon var här och häslade på.

1 kommentar:

  1. Bulle och mjölk är bästa medicinen - hjälper mot det mesta faktiskt.

    SvaraRadera