måndag 9 november 2009

Nya kursen...

....kommer nog bli riktigt rolig! Så känns det nu i alla fall. Får hoppas det håller i sig bara.
Men jag börjar bli lite trött på dessa presentationer man måste göra när varje ny kurs börjar.
Så idag presenterade vi oss, gick igenom upplägget, litteraturen, uppgifterna och sedan fick vi ställa frågor till Maria - läraren. Efter det fick vi våran första uppgift, vi skulle i grupper ringa till en yrkesgrupp där man använder sig av intervjuteknik i arbetsuppgifterna. Jag, Karolin & Louise fick advokat, så vi ringade till en advokat i Stockholm. Han var jättetrevlig, men verkade älska att prata, jag var tvungen att avbryta honom med följdfrågor några gånger kändes som han segla iväg för långt annars. En av frågorna var hur han kollar om hans klienter ljuger?
Det visste han inte, så vi föreslog att han kanske ställde samma frågor flera gånger i olika situationer och det menade han på att han gjorde. Då kläckte jag ur mig ett citat så vi tjejer höll på att brista i skratt. "Det har jag sett på film att man gör". Jag kunde inte låta bli. Och tror han gillade det, kanske hjälpte honom till och med att öppna sig och berätta mer.

2 kommentarer:

  1. Du är tuff tycker jag När får du veta hur hur det gick på tentan
    Kram mormor

    SvaraRadera
  2. Det är väl det som kallas intervjuteknik...
    kram mamma

    SvaraRadera