torsdag 26 november 2009

Jäkla Coop

Var och handlade. Skulle införskaffa i en adventljusstake. Fick bli klassikern, röd plåt med hjärtan. Det slog mig att jag kanske skulle fylla den med något. Och jag kände inte för brandfarlig mossa. Livsfarligt när jag lever runt här och studsar runt till musiken. Viftar och har mig.
Så gick jag en tanke på nötter. För de ruttnar inte och jag kommer inte äta upp de efter en timme ( min första tanke var godis, har inte ens en nötknäpp). Så jag grep tag i en påse med nötblanding, var ju bara det att det var ett stort hål i påsen så alla nötterna for ut och rullade runt på golvet.

Sedan skulle jag handla mouse och hårvax men den hyllan var totalt urplockad. Rensad nästintill. Mitt mouse fanns inte och knappt något alternitv heller. För att inte tala om utbudet på hårvax. Vilket utbud?

Miss efter miss skulle jag handla litee julmusik som jag varit sugen på flera dagar nu. Och då ska faktiskt Coop få beröm för det var en jättetrevlig kvinna som hjälpte mig att plocka fram musiken de inte plockat upp en. Men vilken musik? Bamses julmusik. Jill Johnson önksar god jul. Dansabandsjul och bara svenskt. Jag hade velat ha en samlingsskiva.

1 kommentar:

  1. Ibland är det bara helt hopplöst...vi får hoppas att de fyller på hyllan med hårstylingprodukter.
    Så julmysigt det kommer att bli hemma hos dig. Jag har faktiskt strukit julgardinerna och plockat fram adventsljusstakarna. Den ena till köket fungerade inte...alltid är det något som ska trassla.
    kram mamma

    SvaraRadera