torsdag 3 september 2009

Torsdagsplugg


Idag är det Torsdag. Ännu en dag i plugget. Imorse när jag vaknade var jag så trött så jag ville bara dra täcket över mig och ligga kvar. När jag sedan steg upp och tittade ut och bara såg en enda grå dimma som låg som ett täcke över Nybro, gjorde inte det saken bättre.
Men in kom jag och idag tog jag tåget in superskönt att slippa den överfulla bussen som är iskall så jag blir precis genomfrusen.
Jag hittade en plats vid ett bord med två platser, de flesta satt i mitten vid bord med platser för sex personer. Sedan kom sarah och gjorde mig sällskap. Anette (läraren) hade ritat upp Sverigekartan på tavlan och sedan skulle vi presenterar oss var och en i tur och ordning och rita in på vart på kartan vi kom ifrån. Lite nerrvigt är det alltid när jag ska göra någoting sånt här. Jag blir supernervös och skakig och på senaste tiden blir jag även röd som en tomat i fejset. Trots att jag faktiskt tycker det är ganska roligt att prata inför folk.
Idag var en bra dag. Det känns som man har bättre koll på klassen och som vi är en bra klass.
Jag tycker den här presentationsgrejen var rolig, även om den tog tid. Håll på mellan 9-12, det vill säga hela passet.
Sedan gick jag och fyra andra tjejer ifrån klassen och lunchade. När vi började gå ifrån skolan regnade det lite. När vi gått en bra bit började de spöregna och tänk att det inte ligger ett matställe en pizzeria eller någotingi närheten i skolan. Ligger visserligen en i samma hus men den var ju proppfull. Men vi hittade ett ställe där vi åt supergod mat för 75 kr med dricka och sallad och bröd inräknat.
Sammanfattat en riktigt trevlig dag även om man kommer hem precis dyngsur och iskall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar