torsdag 3 september 2009

Mamma tipsar om hur man kommenterar

Då det varit lite kångel med att kommenterar mina inlägg här på bloggen och flera beklagar sig över att det är så krångligt. Försökte jag förenkla det genom att via inställningar ställa in så att alla kan kommentera, även om man inte har ett konto. Mamma har nu testat och skrev i ett tidigare inlägg en kommentar där hon förklarar hur man kommenterar. Då jag inte själv riktigt vet hur det där med kommentarer fungerar, kopierar jag hennes förklaring.

Nu testade jag att skriva min kommentar utan mitt konto. Lägg ut följande instruktion till de som vill skriva kommentarer: klicka på kommentar, skriv kommentaren, i rutan där det står välj profil väljer du namn/webadress och skriver in ditt namn i fältet för namn, klicka sedan på fortsätt då kommer man tillbaka till kommentaren välj sedan skicka kommentar, en ny ruta kommer upp och med ett kontrollord som du skriver av sen ska kommentaren vara publicerad - lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar