lördag 19 september 2009

Idag har vi shoppat och nu väntar kinan

Idag har Stina och jag shoppat i Kalmar. Det vill säga att vi tog morbrors råd att bara ha kul punkt slut. Vi blev lite sena imorse och fick springa till tåget, som det sedan visade sig vara försenat 30 minuter. Ungefär. Stina fick åka gratis då biljettautomaten var trasig och kontuktören aldrig dök upp. Billig resa med andra ord.
Sedan var det shopping i stora lass. Stina shoppade loss rejält. Även om hade en jäkla beslutångest inför varje köp. Och alla som känner mig vet ju att jag inte har världens tålamod. vi överlevde och kom hem till Nybro som vänner.
När vi kom hem ifrån en dag på stan var vi tvungen att unna oss en slappar-stund. Med pepparchips och en spännande hajfilm. Så vi får se om vi kan sova i natt och framför allt om vi vågra duscha imorgon....
Nu ska vi gå till kinan och äta supergod mat.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Det verkar som ni har haft en hellyckad helg. Jag har hört ryktas om annat släktbesök i slutet av veckan.
    mamma

    SvaraRadera
  2. ...och INGEN är mer förvånad än jag! Inte över att tåget var försenat, megashoppingen, att ni fortfarande är vänner och äter kinamat, pepparchips och tittar på hajfilm såklart. Nej, över att er morbror inte håller med sin syster. Väldigt konstigt det där. Jag förstår ingenting, känner inte igen honom alls. Väldigt. Konstigt. Fast det var ju bra att han kläckte kommentaren nu - jag behöver ju nämligen nya stövlar. Och DET är ju rätt så roligt....
    //Linda

    SvaraRadera
  3. Det har varit jättekul. Jag längtar redan till nästa gång jag får komma ner :D
    kram och puss bomullstuss
    //stina

    SvaraRadera